Treballar la resistència o treballar la velocitat? Aquesta és la qüestió

Entrenar per a participar a curses d’una distància considerable obre moltes vegades alguna que altra incògnita, sobretot quan no segueixes un pla ple-establert i et prepares una mica per sensacions.

Quan estava a les ordres d’entrenadors d’atletisme, seguia al peu de la lletra el planning mensual, si algun dia no podia anar al club, intentava fer-ho pel meu compte, i de fet és quan millors són els resultats.

Ara no en tinc de plans, però sí que comprenc que no totes les sessions han de ser iguals, ha d’haver tirades llargues (i lentes), sèries (més o menys ràpides), algun fartlek (amb canvis de ritme) i també gimnàs, perquè és igualment fonamental l’entrenament anaeròbic que l’aeròbic.

Combinar tot això en els 30 dies que dura el mes és un autèntic art, i més si treus temps d’on sigui per a poder conciliar amb la resta de coses…

Quan penses en millorar el teu crono amb distancies com mitja marató o la marató, has d’entendre que hi ha dos conceptes importants, d’un costat la resistència, la capacitat d’arribar a fer (corrent) els 21 o els 42 km., però per altra ser capaç de fer-ho més ràpid.

Cada vegada que faig un km., el meu rellotge Garmin fa una vibració, i llavors calculo com estic, el que em falta per acabar, i si la idea és fer-ne molts, sempre he de començar més lent, encara que sigui a pas de tortuga, sentint-me sobrat, i a mesura que passen els minuts vaig millorant el ritme…

Una tirada llarga, de 20 km., pot acabar amb un esprint, amb 4 ó 5 km. a tope, encara que després hagi d’escalfar una mica, i aquí és on possiblement tinc sensacions de millora.

Això vol dir que a un mateix entrenament pot haver cabuda per als dos conceptes, la resistència s’ha de preparar, però si li afegeixo una mica de velocitat (a la mateixa sessió, s’entén), a més d’aconseguir esgarrapar algun minutet al crono, aconsegueixo estar més entretingut, perquè reconec que limitar-me a donar voltes a la pista a ritme constant, pot acabar avorrint.

Després també depen dels dies, hi ha vegades que no estàs inspirat i acabes abans d’hora, o al gimnàs fent una mica d’altres coses, diferencies entre els atletes amateur i els professionals..

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.