Millorar el rendiment esportiu corrent amb mascareta

Amb el risc de rebrots que hem patit a Reus, i les recomanacions de surtir al carrer pràcticament només per fer coses esencials, he trobat que era necessari prendre mesures.

Per mi anar a córrer és sempre una prioritat, és com aquella medicació necessaria per no caure malalt ni física ni mentalment, però està clar que fer-ho sense mascareta no em semblava força responsable, amb tot el que està passant, encara que el riscos semblin  pocs per fer esport a l’aire lliure, tant per mi com per les persones que em puc trobar pel camí.

El cas és que vaig provar amb la mascareta Inverse Wind Flap i les sensacions van ser molt però que molt bones a l’hora de córrer.

En el meu dia a dia, per a surtir al carrer, anar a treballar, etc. utilitzo una mascareta de la marca Decathlon, i curiosament no m’acaba de convéncer per fer esport, sobretot amb una certa intensitat.

En canvi la Inverse Wind Flap s’ajusta d’una manera perfecta, arriba un punt en el que no et dones compte de que portes mascareta, i pots anar amb uns ritmes d’entre 3:30 i 4:30 sense haver-te de preocupar.

De fet és que tinc la sensació de que fer els entrenaments amb mascareta és que he d’esforçar-me mot més a l’hora de controlar la meva respiració, he d’intentar optimitzar-la, i el que en realitat pot resultar no ser tan còmode en un principi, en realitat és un entrenament magnífic que pot ajudar a millorar el teu VO₂ màx o el que és el mateix, la quantitat màxima d’oxígen que el teu ornagisme pot absorbir.

Encara que fos per una qüestió purament psicològica, en el moment en el que em trec la mascareta per córrer, a la pista d’atletisme, per exemple, sóc capaç d’aguantar molt més temps i augmentar el ritme, així que crec que no és una mala idea utilitzar la mascareta com un element més per incloure a les meves sessions.

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.