Els mesos de juliol i agost són bastant complicats per culpa de les altes temperatures, per córrer amb calor o matines molt o ho fas a última hora del dia, i tot i així la calor és una constant.

No és gaire fácil entrenar sobretot quan la humitat és elevada, i encara així me’n ensurto perquè tinc la rutina marcada per després de treballar.

De totes maneres sempre em trobo algú al migdia trotant pels carrers i penso que és una autèntica bogeria.

Els mesos de juliol i agost són per alguns runners de descans relatiu, al menys de baixar una mica el ritme (per a mi personalment no és així, segueixo fent més km…), però reconec que és un bon moment per optar per altres activitats amb les que no patir tant.

Dies de platja, piscina, llacs, gimnàs (amb aire acondicionat), etc. són bones per sofocar la xafugor sense perdre l’estat de forma, cosa que també és complicada, perquè s’està força bé a les terrasses prenent un vermouth i unes patates fregides…

Tampoc s’ha d’abusar de gelats i orxates, però és que si no tampoc viuriem, i algun capritx hem de tenir com a premi a la temporada o com a consolació.

Fa uns anys  en aquestos mesos no hi havia curses, la temporada es donava per tancada definitivament, però últimament la tendència ha canviat i cada vegada es s’organitzen més, però sempre en un horari nocturn, no és que siguin les meves preferides (perquè a la tarda fa més mandra, i la calor persisteix igual…), però reconec que al menys tenim l’opció de participar a curses durant tot l’any.

El que deia, l’alternativa més semblant al running a l’aire lliure és córrer a la cinta del gimnàs, al menys per no perdre el to, passar més temps al gym és bona idea, per treballar no només el cardio i la resistència (com sempre), també per no oblidar la musculació, i no únicament cames, no deixem apartat el core, que el tronc superior és important igualment per ser millors com a corredors.